17 Eylül 2019 Salı

Bir velinin sosyal medyadan isyanı çığ oldu

Çocukları için yaptığı mecburi harcamaları paylaşan velinin mesajının altı doldu. Alınan bağışlar ve masraflar inanılır gibi değil.

BOLD – Kayıt ve masrafların aile bütçesinde yol açtığı ağır tahribat velilerin sosyal medyadan yaptığı paylaşımlarla gündemde.

SOYGUN DÜZENİNİ GÖRMENİZİ İSTİYORUM

Bir velinin çocuklarının eğitimi için yaptığı harcamaları sosyal medyada paylaşmasının ardından mesajların altı, çok sayıda aynı masrafları yaptıklarını belirten yorumla doldu. Veli yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi:
İkisi de devlet okulunda biri anaokulu, biri 2. sınıfa giden 2 çocuğum var ve bu floodu tüm masraflarını kalem kalem yazıp, bu soygun düzenini görmenizi sağlamak için yazıyorum. Paylaşırsanız çok sevinirim.

OKUL MASRAFLARI 2135 LİRA

Evimizin yemek ve genel ihtiyaç giderleri aylık ortalama 1500₺
ve çocukların ortalama yıllık giyinme giderleri 1000₺
2020₺ asgari ücret
2 kişi çalışırsa toplam elimize geçen 4040₺
Okul masrafları 2135₺
İstanbul’da 4 kişilik bir ailenin kalabileceği düzgün bir ev kirası en az 1500₺
Faturalar en az 400₺
Toplam 4035₺

GEÇEN YIL YAPILAN BAĞIŞ 5 BİN LİRA

1025₺ 2. Sınıfa giden çocuğumun eğitimi için,
1110₺ anaokuluna giden çocuğumun eğitimi için okula ödemem gereken tutar.
İlkokul 2. Sınıfa giden çocuğum için;
Aylık 200₺ yemek parası
Aylık 350₺ servis parası
Aylık 450₺ etüd parası
Yardımcı kitap parası 65₺
Sınıf parası 100₺ x 2 dönem
Katkı payı yıllık 600₺
Başlarken yapılan kırtasiye masrafı 300₺
Geçen yıl kayıtta yapılan bağış 5000₺

KIRTASİYE TUTARI 800 TL

Anaokuluna giden çocuğum için;
Aylık 260₺ yemek parası
Aylık 300₺ okul parası
Aylık 350₺ servis parası
Aylık 200₺ etüd parası
Kayıt yaptırırken 1500₺ bağış
Okula başlarken alınmak üzere verilen kırtasiye başlangıç listesi tutarı 800₺

BİRÇOK VELİ DE AYNI SORUNLARDAN MUZDARİP

Yukarıdaki twitlerin altına eklenen yorumlar, birçok velinin aynı sorundan muzdarip olduğunu ortaya koydu. İşte o twitlerden bazıları:

Anaokuluna giden kızım için yaptığım yapacağım harcama. 1000 TL bağış 1800 yıllık aidat 600 TL kırtasiye 800 TL İngilizce ve halk oyunları kursu. 200 TL temizlik malzemesi. Yemek ve servis ihtiyacımız yok.
Toplam: 4400 TL, sabah 9 öğlen 14’e kadar.

PARANIZ YOKSA EĞİTİM ALAMIYORSUNUZ

Devlet okulundaki çocuğum için benzer masrafları hatta fazlasını ben de yapıyorum. O kadar güzel bir düzen kuruldu ki paranız yoksa ne eğitim alabiliyor ne de tedavi olabiliyorsunuz, bir de zorunlu BES vs çıkarıp tasarruf edin diyorlar güya devlet okullarında bağış yasak!!

VELİ TOPLANTISINDA BAĞIŞ ŞOKU

Bugün gittiğim veli toplantısından 435 TL verip çıktım neye uğradığımı şaşırdım. Yetersiz kitaplar, akıllı defter, aidat, nasıl devlet okulu anlayamadım. Çağdaş laik, yaşam için okumalarını istiyoruz büyük korkuyla okula gönderiyoruz, bitmişiz biz ölmüşüz.

KANTİN FİYATLARI CEP YAKIYOR

Kardeşim bu sene ilkokul 1. sınıfa başladı ve biz bu saydığınız tutarların iki mislini ödedik neredeyse. Üstelik bunlara ek olarak kantin fiyatlarından bahsetmek istiyorum. Su: 2 TL, ayran 3.5 TL, kaşarlı tost 8.5 TL. Kantinden alınabilecek en uygun fiyatlı ürünler. Bu bir devlet okulu.

MASRAFLAR 2750 TL TUTTU

İlkokula baslayan ikizlerin ve liseye başlayan kızımın okul forması, çanta, ayakkabı, yemek, servis, (lise servis hariç), ilk ay 2750 TL tuttu. Okul aile birliğine sınıf ihtiyacı için vs vs ıvır zıvırlarla ilk ay 3000 TL, devamı da gelir. İstanbul’da oturmuyorum

GİRİŞ KARTI İÇİN 100 TL ALINMIŞ

Benim de iki çocuğum sözde devlet okuluna gidiyor
Yıllık yemek masrafı 2260 TL
Yıllık etüd 1000 TL
Yıllık okul aidatı 300 TL
Sınıf için istenenlerin tutarı 500 TL
Büyük oğlum orta okula geçti
Kayıt için 500 + 100 TL giriş kartı
Yemek yıllık 2260 TL
Yıllık aidat 500 TL
Yıllık etüd daha açıklanmadı.

PEŞİN 5300 TL ALDILAR

Ben de bugün ana sınıfına giden oğlum ve 3. sınıfa giden kızım için aynı matematiği yaptım. Bizimki de devlet okulu ve senenin bütün ödemeleri peşin yapılıyor. Okula 5300 lira yatırdım. Maaşım 6120 lira. Söyleyeceklerim bu kadar!

AKP’nin itirazıyla yeniden yapılan İstanbul seçiminin maliyeti: 40 milyon 656 bin TL

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder