3 Ağustos 2019 Cumartesi

Eren Erdem, 400 gündür tutuklu: ‘Yalnız bırakıldık’

CHP eski milletvekili Eren Erdem, tam 400 gündür Silivri Cezaevi’nde. CHP PM üyesi Erdem’in annesi Hüsniye Erdem, sağlık sorunları nedeniyle zaman zaman oğlunu göremediğini belirtiyor.
Anne Erdem, “Şu an bu yaşadığımız acılardan bir kitap yazabilirim” derken, babası Hasan Erdem ise yalnız bırakıldıklarından şikayetçi. Baba, “40 yıllık arkadaşlarım bana sırt çevirdi” ifadelerini kullandı.

17-25 Aralık sürecinde yasa dışı ses kayıtlarını servis ettiği iddiasıyla yargılanan dönemin Karşı Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni ve eski CHP Milletvekili Erdem, dört yıl iki ay hapis cezasına çarptırılmıştı.

Cumhuriyet’ten Leyla Kılıç’ın haberine göre, çocuklarının serbest bırakılmasını isteyen Erdem ailesi, yalnız bırakılmaktan yakınıyor.

Bu süreçte çok yıprandıklarını söyleyen Hüsniye Erdem, “Ama oğlum için, onun çıkacağı günlerde yanında sağlam durabilmek için mücadele ediyorum. Belli rahatsızlığımdan dolayı onun her görüşüne gidemiyorum. Gidince ona olan özlemim yerini buluyor. Onunla gurur duyuyorum. İki oğlum da benim yaşama sebebim. Bir an önce oradan çıkmasını bekliyorum” dedi.

Hasan Erdem ise “Benim 40 yıllık arkadaşlarım bana sırt çevirdi, işten çıkarıldım” diye yaşadıklarını özetledi ve devam etti:

“Eren’in birkaç arkadaşından başka hiç arayan soran olmadı. Bizim siyasilerden önce Eren’in gazeteci arkadaşlarının yanında olmasını beklerdik. Dostluklarının yanında Eren’in başına gelen her şey Türkiye’de yaşayan bütün gazetecilerin başına gelebilir. Eren dışarıda olsaydı ve onun yaşadıklarını başka bir gazeteci arkadaşı yaşasaydı; emin olun o ne olursa olsun onların yanında olurdu. Eren karşıtı olan havuz medyası bile Eren’den bahsetti. Ama arkadaşlarına biz sesimizi duyuramadık. Eren için ele avuca sığacak hiçbir şey yapılmadı. ”

Kardeşi Erdeniz Erdem ise ağabeyimin ciddi sağlık sorunları olduğunu hatırlattı ve “Ama elleri kelepçelenmesin diye hastaneye gitmiyor. Biz dışarıdan bakınca sağlığın çok önemli bunu önemsemelisin diyoruz. O kelepçelenmeyi reddederek doktora gitmemeyi tercih ediyor. Eren, son olarak kulağında duyma kaybı yaşadı. Yaşananlara bakınca süreci kulağıyla atlatabilmesi güzel diye kendimizi teselli ediyoruz. Ama kalbi yerinde duruyor ya önemli olan o. Ağabeyim psikolojik olarak bizden daha güçlü duruyor” ifadelerini kullandı.



Kaynak: Mağduriyetler http://magduriyetler.com/2019/08/03/eren-erdem-400-gundur-tutuklu-yalniz-birakildik/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder