30 Kasım 2019 Cumartesi

Black Friday çılgınlığı internette ikiye katlandı

Bir dijital reklam firması, Black Friday satışlarını mercek altına aldı. Bu yıl satılan ürünlerin sayısı geçen yıla göre yüzde 45 arttı. İnternetten satılan ürün sayısı 2 milyon 265 bin oldu.

BOLD – E-ticaret yapan şirketlerin rakamlarını açıklayan bir dijital reklam firması, Black Friday’in bilançosunu çıkardı. 2019 yılındaki Black Friday kampanyalarında internet üzerinden 2 milyon 265 bin ürün satıldı. 2018 verilerine göre söz konusu şirketler geçen yıl Black Friday’de 1 milyon 564 bin ürün satmıştı. Markaların cirolarını en fazla etkileyen ürünler ‘giyim ve kozmetik’ oldu.

Türkiye’de “Muhteşem Cuma”, “Efsane Cuma”, “Beklenen Cuma” gibi farklı isimlerle adlandırılan Black Friday, dijital pazarlama dünyasına da damgasını vurdu. Black Friday kampanyaları, geçen yıla oranla markaların satışlarında iki kat artış yaşanmasını sağladı.

EN ÇOK SİPARİŞİ 22-34 YAŞ ARASI VERDİ

Black Friday kampanyaları en çok satın almanın gerçekleştiği güne oranla 8 kat daha fazla satın alma getirdi. En çok sipariş verilen saat dilimi 00:00-01:00 olurken, en çok sipariş de 22-34 yaş aralığındaki kullanıcılardan geldi.

Kullanıcıların yüzde 75’i mobilden gelirken, satışların yüzde 60’ı masaüstü bilgisayarlardan gerçekleşti. Markaların cirosuna en çok etki eden kategoriler giyim ve kozmetik, ev dekorasyon, cep telefonu ve aksesuarları, beyaz eşya ve küçük ev aleti, bilgisayar ve aksesuarları oldu. E-postalarda en çok kullanılan kelime bu yıl da “indirim” oldu.

Türkiye’de yüzde 58 ile kadınların Black Friday’de daha fazla alışveriş yaptıkları bildirildi.

Saadet Partisi’nden ekonomideki ‘kara’ tabloyu anlatan ‘Efsane Cuma’ videosu

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder