30 Ağustos 2021 Pazartesi

Erdoğan Bayraktar, 17-25 Aralık’ı yıllar sonra itiraf etti: Dosyamda ne varsa doğrudur

17 -25 Aralık yolsuzluk soruşturmasında ismi geçen dönemin Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, dosyadaki her şeyin kendisine ait olduğunu söyledi. Bayraktar, “Hem tapeler hem teknik takip doğrudur. Telefon konuşmalarım A’dan Z’ye kadar doğrudur. Reis, beni hırsız çuvalının içine koydu ve attı” dedi. 

BOLD –  17/-25 Aralık dosyasının içerisinde yer alan ve ABD’de yapılan yargılamada yolsuzluğu itiraf eden Reza Zarrab’ın ardından soruşturmadaki isimlerden dönemin Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar da davadaki her şeyin doğru olduğunu söyledi.

17-25 Aralık yolsuzluk soruşturması sonrasında bakanlıktan istifa eden Erdoğan Bayraktar, soruşturma dosyasında kendisiyle ilgili telefon görüşmelerinin, görüntülerin ve teknik takiplerinin hepsinin kendisine ait olduğunu kabul etti. Bayraktar, AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın kendisini hırsız çuvalına koyarak bakanlıktan attığını söyledi.

DOSYAMDA NE VARSA A’DAN Z’YE KADAR DOĞRU

17-25 Aralık yolsuzluk operasyonu sonrasında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan istifa eden eden Erdoğan Bayraktar, AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın kendisini hırsız çuvalının içine koyarak bakanlıktan attığını söyledi. Bayraktar, 17-25 Aralık soruşturmasındaki telefon ses kayıtlarının kendisine ait olduğunu kabul etti. Bayraktar, “Benim dosyamda ne varsa, hepsi doğrudur. Benim dosyamda ne varsa, hem tapeler doğrudur, hem teknik takip doğrudur hem de benim telefon konuşmalarım A’dan Z’ye kadar doğrudur. Onlarınkiler yanlış olabilir, benimkiler doğrudur” dedi.

YAĞCILIK DEVRİ BİTTİ ŞEBEKLİK DEVRİ BAŞLADI

Bayraktar, AKP’yi eleştiren tweetleriyle ilgili kendisini arayan Diken’den Altan Sancar’a önemli açıklamalarda bulundu. Son dönemdeki AKP’ye yönelik eleştiri olarak algılanan paylaşımları hakkında, şu an aktif siyaset yapmadığını belirten Bayraktar, “Partiye gidip gelmiyorum ve organik bir ilişkim bulunmuyor. Fakat ben, AK Parti’nin içindeyim, üyesiyim. Ben bu partinin ilçe teşkilatlarında bulundum, vekillik de yaptım. Partiyi kamuoyunun önünde eleştirmem. Ama şu var… Yağcılar… Hatta yağcılık devri de bitti, yağcılık geçmiyor. Şebeklik devri başladı. Onlar makama ve mevkiye geliyorlar” dedi.

DEVLET BİZİM DEVLETİMİZ HERKESİN SAHİP ÇIKMASI LAZIM

Toplumun kalkınması ve gelişmesi için, hep liyakat, ehliyet ve emniyet dediğini belirten Bayraktar, “Şu anda bakıyoruz, berberden kasap, kasaptan terzi, terziden kuyumcu, tüccardan ormancı var. Böyle bir durumla karşı karşıyayız ve bu durum herkesi üzüyor. Bunun siyaset ve hükümetle alakası yok, devlet bizim devletimiz. Devlet de fiziksel bir nesne değildir, ilahi bir mevhumdur. Devlete herkesin sahip çıkması lazım. Şu andaki durumun iyi olmadığı açık. Bunu sen de görüyorsun ben de görüyorum” dedi.

17/25 Aralık 2013 Yolsuzluk Soruşturması’nda polisin arama yaptığı evlerde para sayma makineleri, para kasaları ve milyonlarca dolar bulundu.

REİS, BENİ HIRSIZ ÇUVALININ İÇİNE KOYDU

Şimdi liyakat olmadan makamların dağıtıldığını öne süren Bayraktar, “Şimdi millet gözüne kestiriyor, uyduruktan kendini yetiştirmemiş biri gidiyor ve bir makamı işgal ediyor. Devleti tıkıyor. Yazıktır! Devletin düzelmesi için hakikaten, Allah’tan korkan, vatanını ve milletini seven, üretim yapan, katma değeri yüksek mal üreten insanların bir yerlere gelmesi lazım. Benim şimdi tuzum kuru. Özel sektördeyim. Beni şimdi attılar. ‘Reis’, sayın cumhurbaşkanım beni hırsız çuvalının içine koydu ve attı” dedi.

BANA HIRSIZ, YOLSUZ VE RÜŞVETÇİ DENMEDİ

17-25 aralık dosyasında yer alan İranlı işadamı Reza Zarrab’ı tanımadığını belirten Bayraktar, “Benim dosyamda hırsızlık yok, görevi kötüye kullanma var. F… bana, hırsız, yolsuz ya da rüşvetçi diyememiş… Savcısı bile benim soruşturma dosyama rüşvet ve yolsuzluk kelimelerini koyamadığı halde beni rüşvet ve yolsuzluk çuvalının içine koydular. Beni de aynı çuvala koyunca liderim, dört tane bakan ile beni de hırsız diye tasvir ediyorsun. Yüzde 60, yüzde 40 ya da 50 öyle tasvir ediyor. Hâlbuki yakından tanıyanlar beni ayırabiliyor. Ben kendimi ayırmak istedim orada, ama gücüm yetmedi. Benim gücüm yetmez, döverler beni öldürürler beni bilmem ne yaparlar. O kadar gücüm yok benim”

BENİM DOSYAMDA NE VARSA DOĞRUDUR

17-25 Aralık döneminde kendisinde para yakalanmadığını belirten Bayraktar, “Ayrılmak için bir mücadele verdim, Zarrab’ı tanımam etmem. Bende bir para yakalanmadı, öyle bir şey yok. Benim dosyamda ne varsa, hepsi doğrudur. Benim dosyamda ne varsa, hem tapeler doğrudur, hem teknik takip doğrudur hem de benim telefon konuşmalarım A’dan Z’ye kadar doğrudur. Onlarınkiler yanlış olabilir, benimkiler doğru” dedi.

ERDOĞAN BANA KÖTÜLÜK YAPTI

Partisine kırgınlığının bulunduğunu belirten Bayraktar, “Ama Türkiye’de şu anda A, B, C, D diye liderler var. Çoğunu da tanıyorum, yakından çalıştım. Bunların içinde yine en delikanlısı Recep Tayyip Erdoğan’dır. En sağlam adam budur. Bana kötülük yaptı, büyük kötülük yaptı. Bana yaptığı kötülüğü kabul etmiyorum. Ama mertlik ve liderlik konusunda da –etrafını sardılar şimdi, o ayrı mesele- Erdoğan’ın eline su dökecek lider yok şu anda” dedi.

DOSYAMDA NE VARSA KABUL EDİYORUM

Suçlu olanın cezasını çekmesi gerektiğini belirten Bayraktar, “Dosyam var, dosyada ne varsa kabul ediyorum, benim suçum. Telefondaki konuşmalar bana aittir, tapeler bana aittir, renkli çekilen kameralar, teknik takiptekilerin hepsi bana aittir. Benim çocuklarımdan tutuklanan olmadı. Benim dosyamdan kimse tutuklanmadı. Dosyamda Cemil Çiçek, yalvardı onlara. Çiçek de beni sevmez, Erdoğan’ın adamı olduğum için. Çiçek, “Erdoğan dosyasını buna sokmayın, bu ayıptır. Onların dosyası başka, bunun dosyası başka” dedi. Ama beni de o dosyanın içine soktular. Ama ben kimseye bir şey demiyorum. Kimde hakkım varsa, helal olsun” dedi.

 

 

İSTİFA EDİP ERDOĞAN’I İSTİFAYA DAVET ETMİŞTİ: “BAŞBAKAN’IN ONAYIYLA YAPILDI”

17-25 Aralık yolsuzluk operasyonları sonrası 25 Aralık günü NTV canlı yayınına katılıp istifa eden ve dönemin Başbakanı Tayyip Erdoğan’ı da istifaya davet eden Bayraktar’ın o gün yaptığı açıklama şöyle: ”Ben müsaadenizle basın açıklaması şeklinde çok kısa ifadelerde bulunmak istiyorum. 17 Aralık tarihinde yapılan operasyon dosyasında şahsımı rencide edecek veya izah edemeyeceğim hiçbir husus yok. Ancak Sayın Başbakan’ın istediği Bakanla çalışmak veya istediği bakanı görevden almak en tabi hakkıdır ve yetkisidir. Fakat ‘rüşvet ve yolsuzluk ifadelerinin bulunduğu bir operasyon sebebiyle istifa ediniz ve beni rahatlatacak deklarasyonu yayınlayınız’ şeklinde tarafıma baskı yapılmasını kabul etmiyorum. Etmiyorum çünkü, soruşturma dosyasında var olan ve onaylanan imar planlarının büyük bir bölümü Sayın Başbakan’ın onayıyla yapıldı. Bu minval üzere bakanlıktan ve milletvekilliğinden istifa ettiğimi açıklıyorum. Bu milleti ve vatanı rahatlatmak için Sayın Başbakan’ın istifa etmesi gerektiğine inandığımı ifade ediyor, yüce milletime saygılar sunuyorum.”

 

 

Berat’ta umduğunu bulamayan Erdoğan küçük enişteye göz kırptı

Erdoğan Bayraktar, 17-25 Aralık’ı yıllar sonra itiraf etti: Dosyamda ne varsa doğrudur yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder