4 Ekim 2021 Pazartesi

Cezaevinde yatan eşlerine arama kararı çıkan kadınların isyanı: Bu devlet bizimle dalga mı geçiyor?

15 Temmuz’un ardından yaşanan hukuksuzluğun yanı sıra, oluşturulan liyakatsiz kadrolarla devlet kurumlarındaki başı boşlukta küçümsenemeyecek boyutlara ulaştı. Kurumlarla başından geçen trajikomik halleri sosyal medyada anlatan mağdurlar ‘bu kadarına da pes’ dedirtti.

BOLD – ‘Hiç Kimse’ adlı bir sosyal medya kullanıcısının paylaşımı ve bu paylaşıma gelen yorumlar devlet kurumlarındaki yozlaşmayı gözler önüne serdi.

Eşinin 5 yıldır siyasi tutuklu olarak cezaevinde olduğunu belirten kullanıcı, “Karakoldan aradılar eşime ulaşamamışlar bir konuda ifadesine başvuracaklarmış yanımda mıymış? Bu ülke bizimle dalga mı geçiyor? Gerçekten bir simülasyon mu ne yaşıyoruz biz arkadaşlar??” dedi.

Kullanıcı, eşi cezaevinde koronavirüse yakalandığında da Sağlı Bakanlığı’ndan aradığını belirterek, “Korona olduğunda da Sağlık Bakanlığından arayıp ‘dışarı çıkmasın’ demişlerdi” diye yazdı.

KURUMLAR ÇÖKMÜŞ DURUMDA

Bu paylaşımlar benzer bir çok durumun yaşandığını ortaya çıkardı. Dildade adlı kullanıcı ise cezaevinde olan eşi için eve polislerin geldiğini söyleyerek şunları kaydetti: “3 yıldır cezaevinde olan eşimi sorgu için almaya gelmişlerdi eve. Adamın yatarı bitecekti nerdeyse. Devletin kurumları çökmüş durumda. Bir de inanmadılar. Hangi cezaevinde. Ne kadardır içeride diye bir yığın soru üstüne.”

Cezaevinde kaldığı zaman diliminde Bylock kullanmakla suçlanan da vardı. Nilza adlı kullanıcı, “Eşim cezaevinde kaldığı sürede Bylock eklemişler dosyaya.. kullanım tarihi de cezaevinde kaldığı tarihti” dedi.

Graston adlı kullanıcı başkasının adına düzenlenen iddianameden kendisine ceza verildiğini şöyle anlattı: “Bilmiyorlar ki, hapisten kaçıp eve gitsen haberleri olmayacak. Adamlar iddianame yazıyor, iddianamede benim adım yazmıyor başkasının adı yazıyor. Ben o iddianame ile ceza alıyorum. Bana Faruk diyor adamlar Faruk kim diyorum.”

İÇERİDEYKEN HAKKINDA ARAMA KARARI ÇIKTI

Cezaevinde yatarken polislerin kendisini dışarıda aradığını belirten Yorgiposo adlı kullanıcı, “Ben çerdeyken hakkımda yakalama kararı verip beni aramışlıkları var” dedi.

Hastane hastane dolaştırılan kanserli mahkum Ayşe Özdoğan yeniden cezaevinde

Cezaevinde yatan eşlerine arama kararı çıkan kadınların isyanı: Bu devlet bizimle dalga mı geçiyor? yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder