22 Nisan 2020 Çarşamba

AKP kampanyasına 39 tırlık yardıma sessiz kaldılar

CHP’li belediyelerin yardım kampanyalarına ‘yasak’ gerekçesiyle izin vermeyen hükumet, eski Ankara Belediye Başkanı Gökçek’in 5 yıl önce AKP Ankara İl Başkanlığının ‘Bu Çaresizliğe Dur De’ adlı etkinliğine 39 tırlık desteğine ses çıkarmadı.

BOLD – AKP iktidarı, koronavirüsle (Kovid-19) mücadele sürecinde düzenlenen yardım kampanyalarında ‘partizan’ davranmakla suçlanıyor. Başta CHP’li muhalif belediyelerin ve parti teşkilatlarının yardım organizasyonlarına İçişleri Bakanlığı ‘kanuna aykırı’ diyerek engel çıkartırken iktidar kanadının faaliyetleri yasak kararına takılmıyor.

SURİYELİLER İÇİN DÜZENLENEN KAMPANYAYA BELEDİYE DESTEĞİ

Eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’e ait 5 yıl önceki bir konuşma kaydı, iktidara yönelik ‘ayrımcı’ eleştirilerini destekler mahiyette bir tablo sergiliyor. AKP Ankara İl Başkanlığının, 2015’te ‘Bu Çaresizliğe Dur De’ adıyla başlattığı Suriyelilere yardım kampanyası toplantısında konuşan Melih Gökçek, şu ifadeleri kullandı: “AK Parti Ankara İl Başkanlığı, AK Partili Ankara Büyükşehir Belediyesi’ni ve ilçe belediyelerini Suriyeli kardeşlerimize seferber olmak için, AK Partili belediyeciliğin bu demek olduğunu vurgulamak için bizleri yardıma davet etti. Buradaki tüm TIR’lar büyükşehirin, ilçelerin ve AK Parti’nin kendisinin topladığı yardımları ihtiva ediyor. Buradan gidecek TIR’lar Suriyeli kardeşlerimize feda olsun.”

13 TIR GİYİM VE EV EŞYASI, 7 TIR BEYAZ EŞYA, 6 TIR GIDA, 13 TIR KIRTASİYE OYUNCAK

Büyükşehir’den 27 Mart 2015’te yapılan açıklamada ise “Kampanya sonucu Büyükşehir Belediyesi ve bağlı kuruluşlarınca toplanan 39 tır dolusu yardımın 13 tırı giyim ve ev eşyası, 7 tırı beyaz eşya, 6 tırı gıda ve temizlik malzemesi, 13 tırı ise bebek bezi, hijyenik malzemeler, kırtasiye ve oyuncak gibi malzemelerden oluşuyor” ifadeleri yer aldı.

GÖKÇEK HAKKINDA HERHANGİ BİR İŞLEM YAPILMAMIŞ

Edinilen bilgiye göre, o dönem toplanan tır ve nakdi yardımlarla ilgili izin alınmadığı belirtildi. Melih Gökçek hakkında da kampanya sebebiyle bir işlem yapılmadığı öğrenildi. Ankara Büyükşehir Belediyesi CHP Meclis üyesi Haydar Demir, konuya ilişkin açıklamasında, vatandaşın belediyeden istediği tek şeyin ‘hizmet ve yardım’ olduğunu kaydetti.

MAMAK YARDIM ETTİ ALKIŞLADIK YAVAŞ YARDIM ETMEK İSTEDİ ENGEL ÇIKTI

Geçmişte Gökçek’in Suriyeliler için yardım yaptığını, yakın zamanda AKP’li ilçe belediyelerinin bu gibi yardımları sürdürdüğünü dile getirerek şunları söyledi: “Geçen İdlib’e ve Suriye’deki harekât bölgelerine Mamak Belediyesi yardım topladı. Biz bunu alkışladık ve bağışların toplanması için kendilerine yardım ettik. Belediye bakanlıktan, validen veya kaymakamdan izin almadı. Mansur Yavaş, işsiz kalan esnafa yardım için bağış kampanyası başlattı. Kampanyaya el koydular. Ne Mamak Belediye Başkanı Murat Köse, ne de eski ‘devrik lider’, ‘Biz de zamanında yaptık’ demedi.”

Kılıçdaroğlu’ndan 16 maddelik korona sonrası Türkiye planı

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder