25 Nisan 2020 Cumartesi

Hastanelerde görevlendirilen hademelerden salgın istifası

Okullarda görev yapan çalışanlar, doğrudan risk teşkil eden bir göreve bilgilendirilme yapılmadan ve eğitim verilmeden gönderildi. Duruma tepki gösteren birçok çalışan görevlerinden istifa etti.

BOLD – Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğünde İŞKUR üzerinden çalışan personel, okulların kapalı olması gerekçe gösterilerek hastanelerde görevlendirildi. Birçok çalışan ise doğrudan risk teşkil eden bir göreve bilgilendirilme yapılmadan ve eğitim verilmeden çalıştırıldıkları için istifa etti.

KORONAVİRÜSLE İÇ İÇE GÖREV YAPIYORLAR

Cumhuriyet’ten Mehmet Kızmaz’a konuşan A.O. ve A.A. Canik ilçesinde bir okulda Ekim 2019’dan beri çalışırken salgınla birlikte Gazi Devlet Hastanesi’nde görevlendirildiklerini ifade etti. Herhangi bir eğitim verilmeden ve tedbir alınmadan çalışmaya başladıklarını belirten A.O, “Kendimi nasıl koruyacağımı bile bilmiyorum. Hastane tecrübem yok. Okulda çalışan için hastane handikabımız. Arkadaşlarımız koronavirüse yakalanan yurttaşların tedavi gördüğü katlarda görev yapıyor” dedi.

“TEHLİKEYE DEĞMEZ DİYE İSTİFA ETTİM”

Hastanede bir gün çalıştıktan sonra istifa eden 39 yaşındaki A.A, ise “Hemşire, sadece 30 dakika, çamaşır suyunu nasıl kullanacağımızı anlattı. Gözlerimde aşırı derecede enfeksiyon var. İlaç kullanıyorum. Bunu söyledim. İlk önce 10. katta ardından 2. katta daha sonra ise acilin girişinde görevlendirildim. Az daha düşüp bayılacaktım. Sinirlerim bozuldu. Sadece bir gün çalıştım. Bir sonraki gün, bu tehlikeye değmez diyerek istifa ettim” dedi.

Fethullah Gülen NBC için yazdı: Sağlık çalışanları için dua çağrısı

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder