16 Temmuz 2021 Cuma

Ahmet Hakan’dan 5 ayda Melih Bulu çarkı

Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan’ın Boğaziçi Üniversitesi Rektörlüğünden alınan Melih Bulu ile ilgili iki farklı yazısı ‘bu kadar da olmaz’ dedirtti. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan atadığında öğrencilerin eylemlerini görmezden gelip Bulu’ya sahip çıkan Ahmet Hakan, Cumhurbaşkanı görevden alınca, “YÖK, Melih Bulu’dan rahatsızmış. Ve bu rahatsızlık, haftalardır ifade ediliyormuş. Görevden almada işte bu rahatsızlığın payı büyükmüş.” yazdı.

BOLD ANALİZ – Gazeteci Ahmet Hakan, aynı konular hakkında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın tavrına göre yazılar kaleme almaya devam ediyor. Hakan, Melih Bulu’nun rektör atanmasından sonra Boğaziçi öğrencileri ve hocalarının eylemine polis müdahalesini eleştirmedi.  Erdoğan’ın Bulu’yu azledilmesinden sonra ‘vurun abalıya’ misali Melih Bulu’yu eleştirilerini sıraladı.

ÖNCE BÖYLE

6 Şubat 2021 tarihinde kaleme aldığı ‘Ben Melih Bulu’nun yerinde olsaydım’ yazısında Bulu’ya savunan şu ifadeleri kullandı: “Şöhretin Kıvanç Tatlıtuğ/Kenan İmirzalıoğlu aşamasını yakaladığımı falan düşünüp ara sıra gülümserdim. Rektörlük binasının tam önünde “Ey Boğaziçi! Ya sen beni alacaksın ya da ben seni” diye tek kişilik bir eylem planlardım. Başka üniversitelerin rektörlerine, “Siz de aynı yöntemle atanmadınız mı? Niye benimle dayanışmıyorsunuz? Niye ölü taklidi yapıyorsunuz?” diye sitem ederdim. Sırtlarını dönüp protesto gösterisi yapan öğretim üyelerinin yanlarına gidip… “Bu dünyadaki en mutlu kişi sevmeyi bilendir” şarkısını söylerdim. “Boğaziçi’nde yüksek lisans yaptım. Boğaziçi’nde doktora yaptım. Buna rağmen el muamelesi görüyorum. Yemişim Boğaziçi kültürünü” derdim.

SONRA BÖYLE

Ahmet Hakan bugün yayımlanan ‘Melih Bulu neden görevden alındı?’ başlıklı yazısında ise 5 ay önce yazdıklarını unutarak Bulu’yu eleştirdi: “Aldığım kulis bilgisi şöyle: YÖK, Melih Bulu’dan rahatsızmış. Ve bu rahatsızlık, haftalardır ifade ediliyormuş. Görevden almada işte bu rahatsızlığın payı büyükmüş. Kişisel tahminim ise şudur: Altı ay gibi uzun bir süre içinde Melih Bulu… Üniversiteyi toparlayamadı, ortaya çıkan hoşnutsuzluğu gideremedi, akademisyenlerin hiç değilse bir bölümünü olsun ikna etmeyi başaramadı, tepkileri dindiremedi, süreci iyi idare edemedi. Ve sonunda Cumhurbaşkanı Erdoğan, Melih Bulu’yu görevden alıverdi. Üstelik Melih Bulu’nun haberi olmadan yaptı bunu. Bulu’nun görevden alınmasının 15 Temmuz’a denk gelmesine gelince… “Tatsız bir tesadüf” dışında bir gerekçe bulamıyorum.”

İşte Ahmet Hakan’ın o iki yazısı:

https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ahmet-hakan/ben-melih-bulunun-yerinde-olsaydim-417339411

https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ahmet-hakan/melih-bulu-neden-gorevden-alindi-41854385

 

Ahmet Hakan’dan 5 ayda Melih Bulu çarkı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder