15 Temmuz 2021 Perşembe

Soylu: 15 Temmuz’da aklım hep Cumhurbaşkanımızdaydı

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 15 Temmuz gecesi Meclis’in kapısını açmak için yaptıklarını anlatırken, “Omuzumla Meclis’in kapısını kanırttım. Aklıma ‘Meclis’in kapısını kırdı’ derler geldi ve durdum. Sonrasında kapıyı açıp Meclis’e girdik” dedi. Sedat Peker’in açıklamaları sonrası Saray’la arası açılan Soylu, darbe gecesi aklının hep AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’da olduğunu söyledi.

BOLD – İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 15 Temmuz 2016 gecesi yaşadıklarıyla ilgili hükumet kontrolündeki Yeni Şafak gazetesine açıklamalarda bulundu.

Darbe girişiminin olduğu gece Meclis’e gittiklerini ifade eden Soylu, Meclis kapısını kırarak açmaktan son anda nasıl vazgeçtiğini anlattı.  Soylu, o geceye dair şunları söyledi: “Çok karmaşık bir tablo var. O esnada Meclis Ana Salonu’nun anahtarlarını istedik. Anahtar getirdiler ama açamadık salonu. Sonra başka anahtarlar geldi o da açmadı. Sonra omuzumla Meclis’in kapısını kanırttım. Aklıma ‘Meclis’in kapısını kırdı’ derler geldi ve durdum. Sonrasında kapıyı açıp Meclis’e girdik.”

İÇİMİ ENDİŞE KAPLADI

Darbe girişimi sırasında aklının hep AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’da olduğunu dile getiren Soylu, şöyle konuştu: “Ben Cumhurbaşkanımızın Marmaris’te olduğunu bilmiyordum. Çankaya Köşkü’ne giderken ilk önce Mehmet Muş ile konuştum. Mehmet Muş ‘Bizim Marmaris’i sağlam tutmamız lazım’ dedi. Ben de ‘Ne işimiz var Marmaris’te?’ dedim. O da ‘Beyefendi orada’ dedi. ‘Eyvah tuzağa düştük Mehmet’ dedim. Biz bilmiyoruz ama onlar demek ki biliyorlar. Endişe kapladı içimi. Hakikaten oradan çıkana kadar büyük bir endişe ve korku içinde olduk. Ama Cenab-ı Allah’ın muhafazası, Cumhurbaşkanımızın cesareti, oradaki arkadaşlarımızın ortaya koyduğu irade, topyekûn bir kahramanlık destanı söz konusu oldu.”

5 yıldır çözülemeyen düğüm: 15 Temmuz

Soylu: 15 Temmuz’da aklım hep Cumhurbaşkanımızdaydı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder