16 Temmuz 2021 Cuma

Ahmet Şık’ın Hakan Fidan iddiası: Murat Yetkin 2017’de Binali Yıldırım’ı yazmış

Gazeteci ve Milletvekili Ahmet Şık’ın MİT Müsteşarı Hakan Fidan ile ilgili 15 Temmuz iddiası gündeme bomba gibi düştü. Gazeteci Murat Yetkin’in 19 Temmuz 2017 tarihinde kaleme aldığı yazıda da benzer şüphelere yer verdiği ortaya çıktı. Yetkin, Binali Yıldırım’ın MİT Başkanı Fidan’a dair şüphelerini “Başbakan ise şikâyetini medya aracılığıyla dile getirmeye devam ediyor, biz de onun dediklerini yazmaya devam ediyoruz. Daha o geceye dair konuşulacak çok şey var, öyle anlaşılıyor.” ifadeleriyle satırlara geçirdi.

BOLD – Hürriyet gazetesinde 19 Temmuz 2017 tarihinde “Başbakan’a MİT söylemediyse kim söyledi darbeyi” başlıklı yazı kaleme alan Yetkin, “Başbakan Binali Yıldırım 15 Temmuz gecesi MİT Müsteşarı Hakan Fidan’dan darbe girişimi istihbaratını alamamasını sorgulamaya devam ediyor.” diye yazdı.

HAYIR MİT MÜSTEŞARINDAN O BİLGİYİ ALAMADIK

Başbakan Binali Yıldırım’ın MİT Müsteşarı Fidan’ı 22.30 ile 23.00 arasında bir saatte “22.40” ta aradığına dair bir açıklama yaptığını hatırlatan Yetkin, “Fidan’ın daha önce kendisini arayıp aramadığını bilmiyoruz. Çünkü Bila “MİT Müsteşarı bu bilgiyi vermiş miydi size, siz aradığınız zaman?” diye sorduğunda, düzeltme yapmadan yanıtlamış: “Hayır, MİT Müsteşarından o bilgiyi alamadık.” ifadelerini kullandı.

15 TEMMUZ’DA BİNALİ YILDIRIM KİMLERLE GÖRÜŞTÜ?

Yetkin, “Başbakan Bila’ya o sırada Emniyet Genel Müdürü, Ankara ve İstanbul Valileri ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan dâhil çok sayıda yetkiliyle görüştüğünü de söylemiş; “22.40 olabilir” dediği, 22.30-23.00 arası konuşma da o sürece denk geliyor. Bu saat önemli… Çünkü Başbakan saat 23.03’te telefonla NTV’ye bağlanacak, halka hitap eden ilk hükümet yetkilisi olarak “kalkışmanın” Türk Silahlı Kuvvetlerinin emir komutası içinde olmayıp, ordu içinden bir cuntanın işi olduğunu, arkasında da Fethullahçıların bulunduğunu söyleyecektir.” diye yazdı.

O SORUNUN CEVABINI BEN DE ARIYORUM

Yetkin 2017 yılındaki yazısında şu çapıcı bilgileri vermişti: “Binali Yıldırım’ın 23 Temmuz 2016’da, ATV ve aHaber ortak canlı yayınında şunları söylemişti: “Bir ton emir hazırlamışlar. Hepsi inceden inceye çalışılmış. Ben olanları anlatıyorum, bunun yorumunu da vatandaş yapsın. İstihbarat, Genelkurmay’a aktarmış. Önlem alınamamış. Kuvvet komutanlarının tamamı, hatta Genelkurmay Başkanımız dahil derdest edilmiş, Akıncı’ya götürülmüş. Bu onaylanacak bir şey değil. Bana neden haber verilmedi? O sorunun cevabını ben de arıyorum. Bizim süreçten haberimiz olmadı. Ben bunu Milli İstihbarat Teşkilatı başkanına sordum. “Bu nasıl olur?’ dedim. Başbakanın haberi yok, Cumhurbaşkanının haberi yok. Tamam, Genelkurmay Başkanının bilgisi olması gayet doğal, ama aynı zamanda Başbakana da söylemesi lazım. Çünkü siz Başbakana bağlısınız. Ama bunun cevabını veremedi; herhangi bir şey de söylemedi. Doğrusu bu.”

CUMHURBAŞKANIMIZLA İSTİŞARE EDEREK

“Darbeyi Başbakana kendisine bağlı istihbarat örgütü söylemediyse kim söyledi?” diye soran Yetkin, “Başbakan da bir süre sonra çıkıp halka bunun ordu içindeki Fethullahçıların kalkışması olduğunu söyledi? Cevap: Hiç kimse. Hiç kimse söylememiş. Başbakan Yıldırım Bila’ya şöyle izah etmiş: – “Esas kanaati kendim oluşturdum. Cumhurbaşkanımızla istişare ederek, beraber konuştuk, bunun FETÖ’cülerin asker içerisinde bir kalkışması olduğu kanaatine vardık. (…) O anda doğru da olabilirdi, yanlış da.”

 

Ahmet Şık’ın Hakan Fidan iddiası: Murat Yetkin 2017’de Binali Yıldırım’ı yazmış yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder