27 Ekim 2021 Çarşamba

Erdoğan: Geri adım atmadım, taarruzdayım

AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, 10 büyükelçinin açıklaması sonrası yaşanan gerilim hakkında “Ben nasıl geri adım attım? Ben taarruzdayım. Benim kitabımda geri adım atmak yok” dedi.

BOLD – Azerbaycan ziyareti dönüşünde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, dış basında bazı gazetelerin “Erdoğan krizden kaçtı, geri adım attı” yorumları hakkında “Ben nasıl geri adım attım? Ben taarruzdayım. Benim kitabımda geri adım atmak yok” ifadelerini kullandı. Erdoğan ayrıca, “Bizim atmış olduğumuz adım birilerine gövde gösterisi değil, sadece Türkiye’de görev yapmakta olan büyükelçilerin Türkiye’nin iç işlerine müdahil olmaması anlamındadır. Herhangi bir büyükelçi görev yaptığı ülkenin iç işlerine müdahale yetkisine sahip değildir” diye konuştu.

AİHM KARARI SONRASI GEREĞİ NEYSE YAPARIZ

“Osman Kavala serbest bırakılmazsa, AİHM’in vereceği bir görüş bu anlamda belirleyici olacak herhalde. Ne söylersiniz acaba? Beklentiniz nedir?” sorusuna “Benim herhangi bir beklentim yok. Benim sadece tek beklentim var; biz bildiğimizi okuruz. Konsey bildiğini mi okur; okusun. Onlar ne okuyor; dinleriz, görürüz. AİHM’inkini de Konsey’inkini de dinleriz; dinledikten sonra da biz üzerimize düşeni yaparız. Gereği neyse bunu yapacağız. Ben Türkiye Cumhuriyeti’nin Cumhurbaşkanı olarak bu makamda bulunduğum sürece üzerime düşen görevi dört dörtlük yaparım. Acaba şu ne der, bu ne der; bunlara hiç bakmam. Benim aldığım terbiye bu, yetişme tarzım bu. Ölene kadar da aynen bu istikamette devam ederim, devam edeceğim.” cevabı verdi.

BİDEN İLE GLASGOW’DA GÖRÜŞECEĞİM

Erdoğan, 30-31 Ekim tarihlerinde ABD Başkanı Joe Biden ile yapacağı görüşme hakkında şunları söyledi: “Büyük ihtimalle Roma’da değil ama Glasgow’da görüşmemiz olacak. Bu görüşmede de tabi ki en önemli maddemiz; malum bizim F-35 konumuz var. F-35’le ilgili olarak bizim 1 milyar 400 milyon dolarlık yapmış olduğumuz bir ödeme var. Bu ödemeyle ilgili olarak da tabi ki bunun bize geri ödeme planının nasıl olacağını kendileriyle görüşmemiz gerekecek.

Erdoğan: Geri adım atmadım, taarruzdayım yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder