28 Ekim 2021 Perşembe

Kanser hastası Hakan Kanat ameliyat sonrası dikişleri alınmadan cezaevine gönderildi

Ankara’da 21 Ekim’de ameliyat edilen tiroid kanseri hastası Hakan Kanat dün hastaneden alınıp cezaevine gönderildi. Dikişleri henüz alınmayan Kanat, Sincan Cezaevi’nin karantina hücresinde, hijyenik olmayan bir ortamda tek başına yaşam mücadelesi veriyor.

SEVİNÇ ÖZARSLAN | BOLD ÖZEL 

Üç hafta önce tiroid kanseri teşhisi konulan ve Ankara’da ameliyat edilen eğitimci Hakan Kanat, boğazında 35 dikiş olmasına rağmen taburcu edilir edilmez Sincan Cezaevine gönderildi. Karantina hücresinde tek başına kalan Kanat, telefon görüşünde eşine cezaevinde maruz kaldığı hak ihlallerini anlattı. Doktor mikrop kapmaması gerektiğini söylediği için hasta haliyle hücreyi temizlemek zorunda kalan Kanat, yorgan ve battaniyenin pislik içinde olduğunu, akşam içmesi gereken ilacın sabah verildiğini söyledi.

“SANCISI VARDI, NET KONUŞAMIYORDU”

Bold Medya’ya konuşan Hakan Kanat’ın eşi Nesli Kanat, “Eşim bugün beni 12.45’te aradı. Sancısı vardı. Net bir şekilde konuşamıyordu, çok yavaş yavaş konuştu. Dikişleri hala alınmamış, buna rağmen çıkartmışlar. Hücre gibi bir yerde olduğunu, hiçbir şeyin olmadığını söyledi. ‘Battaniye, yorgan pislik içinde. Hasta halimle kalktım temizlik yapmaya çalıştım. Sıcak su da yok, koğuşlarda normalde su ısıtıcısı olur, burada o da yok. Burası mikrop içinde. Benim mikrop kapmamam lazım, dikişlerin patlamaması lazım, dedi.” ifadelerini kullandı.

“KAN KUSTUM, DİKİŞLERİM PATLADI, LAVABOYA GİDEMEDİM”

Daha yeni ameliyat olmuş bir insanın ilaçlarının da geciktirildiğini belirten Nesli Kanat, eşinin anlattıklarını şöyle aktardı: “Eşim, ‘Akşamın ilacını sabah verdiler, daha bu saate kadar kahvaltı yapmadım. Benim sıvı şeyler tüketmem gerekiyor, onu geçtim, kuru bir şey de yok. Boğazımda 30-35 dikiş var. Ameliyattan bir iki saat sonra beni uyandırdılar. Dayanılmaz bir acı içindeydim. Yürütmek için hafiften kaldırdılar, o zaman kan kustum. Dikişlerim patladı. Bir daha diktiler. Lavaboya gidemediğim zamanlar oldu. Hemşireler, doktorlar, hastane ortamı iyiydi, ama bayağı zor geçti, dedi.”

“HAYVANA BİLE YAPILMAYACAK MUAMELE”

Ameliyat için Kırşehir’den Ankara’ya sevk edilen Hakan Kanat, tekrar sevk edilmesi için eşinden ve yetkililerden yardım istedi. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı nedeniyle yarından itibaren 4 günlük tatil başlayacağını için bunun mümkün olmadığını anlatan Nesli Kanat, “Eşim tekrar Kırşehir’e dönmek istedi. Yarın 29 Ekim tatili var, avukatla görüştüm, mümkün değil. Zaten sancısı var, ilaç yok, yemek yok. Dört gün ne yapacak orada? Sonra da mahkemesi var zaten. Sevkini yaparlar mı yapmazlar mı bilmiyorum. Tekrar hastanelik mi olacak? Ameliyatlısın ve açsın. Sincan’ı arıyorum, telefonlara bile çıkılmıyor. Evet sesini duydum rahatladım çok şükür ama başka sıkıntılar var. Eşim öyle kendini çok salan dirençsiz biri değil ama hayvana bile yapılmayacak muamele, ne gerek vardı bunlara.” dedi.

BEŞ YILDIR TUTUKLU

Beş yıldır Kırşehir E Tipi Cezaevi’nde tutuklu olan 40 yaşındaki Hakan Kanat’a 20 gün önce tiroid kanseri teşhisi konuldu. Kırşehir’den Ankara Sincan Cezaevi’ne sevk edilen Kanat, 21 Ekim’de Ankara Dışkapı Yıldırım Beyazıd Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde ameliyat edildi. Gülen Hareketi soruşturmaları kapsamında 24 Temmuz 2016’da tutuklanan Hakan Kanat, Bylock, Bank Asya hesabı, çocuğunu KHK ile kapatılan okullara gönderme ve Kırşehir’de kapatılan bir öğrenci yurdunda müdürlük yaptığı için 15 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Ancak Yargıtay, verilen cezayı fazla bulduğu için kararı bozdu. 2 Kasım’da tekrar mahkemeye çıkacak olan Kanat, evli ve iki çocuk babası. Üst üste üzüntüler yaşayan Kanat’ın geçen yıl babası, birkaç ay önce de annesi vefat etmişti.

Eğitimci Hakan Kanat cezaevinde kanser oldu, yoğun bakımda

Kanser hastası Hakan Kanat ameliyat sonrası dikişleri alınmadan cezaevine gönderildi yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder