Gerçeği öğrenmek ve sansüre takılmak istemeyenlerin adresi haline gelen YouTube’a ilgi her geçen gün artıyor. AKP’nin dizayn ettiği medya güveni azalanların ilgisi YouTube’da yayın yapan gazetecileri fenomen hatta kanaat önderi konumuna getirdi. Televizyonlarda bahsi bile geçmeyen devlet mafya ilişkileri ve AKP ile ilgili yolsuzluk iddialarını anlatan videolar milyonlarca kez izleniyor. Türkiye’nin en karanlık gecesi 15 Temmuz’a dair videolar resmi söylemleri alt üst ediyor.
BOLD – YouTube’un standart video platformundan, bir dijital yayıncılık platformuna dönüşümü, yayıncılıktaki dönüşümün hızını arttırdı. YouTube tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de son 15 yıldan beri kitlesel anlamda hızlı bir büyümeye sahip. Google Türkiye Pazarlama Müdürü Özgür Kirazcı, YouTube’da video izlemenin iş ve uykunun ardından en fazla zaman harcanan aktivite haline geldiğini belirtiyor.
Yılar önce yapılan bir araştırmalara göre, genç kuşağın yanı sıra orta yaş kuşağı da YouTube’da. 45 yaş üstündeki her 2 kullanıcıdan 1’i, 55 yaş üstündeyse her 4 kullanıcıdan 1’i YouTube’u her gün ziyaret ediyor. İstatistiklerde 16-24 yaş aralığının yüzde 72’si YouTube’da video izlerken, 25-34 yaş aralığında bu oran yüzde 63. En fazla izlemeye sahip yaş aralığı ise yüzde 75’le 35-44 yaş aralığı. 45-54 yaş aralığında ise yüzde 48 şeklinde. Webrazzi’de yer alan Youtube Türkiye İzleyici Profil araştırmasının sonucuna göre, YouTube’dan video izlemeyi tercih edenlerin yüzde 40 TV içeriklerinden sıkılıyor. Bu oranlar bugünlerde çok daha fazla.
YOUTUBE’UN TÜRKİYE’YE ETKİSİ
Gazeteciler için tehlikeli ülkeler arasında bulunan Türkiye’den, özellikle 15 Temmuz sonrası yüzlerce muhalif gazeteci ayrılmak zorunda kaldı. Ülkede kalanlarsa ya cezaevinde ya da işsiz. Faaliyetlerine yurt dışında devam etmek isteyen gazetecilerin kullandığı en etkili yol ise Youtube. Youtube’da kanal açan gazeteciler kamu bilgilendirme görevine buradan devam ediyor.
YouTube’dan yayın yapan gazetecilerin özellikle genç kuşak tarafından benimsenmeler, platformun dinamik yapısı bu yeni yayıncı profilinin daha da ünlenmesine hatta birer kanaat önderine dönüşmesine neden oldu.
Videoları milyonlarca izlenen Cevheri Güven, Ahmet Nesin, Said Sefa, Erk Acarer bu gazetecilerden sadece bir kaçı.
Televizyon ve gazetelerin tersine YouTube yayıncılığının interaktif oluşu izleyici geri dönüşlerini hızlandırdı. Videoların kaç kez izlendiği, kaç kişi tarafından beğenildiği yada beğenilmediği, izleyenlerin program hakkında görüşleri anında belli oluyor. Bu da programı hazırlayanları daha dikkatli olmaya zorladığı kadar ilgiyi de katlıyor.
AKP hükumetinin yolsuzlukları, mafya devlet ilişkileri ve 15 Temmuz ile ilgili haberleri vatandaşlar YouTube’dan izlemeyi tercih ediyor.
Sedat Peker de bir videosunda, Türk halkı gibi kendisinin de gerçekleri Youtube’dan yayın yapan gazetecilerden öğrendiğini belirterek, Türkiye’deki resmi 15 Temmuz söylemlerine inananların oranının yarıya yarıya düştüğüne dikkat çekmişti.
15 Temmuz’a ilişkin çarpıcı bilgiler: Önce kahraman sonra hain oldular
15 Temmuz’u YouTube çözer yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder