1 Temmuz 2021 Perşembe

İstihbarat oyunuyla narko terör operasyonu

Diyarbakır’da 26 Haziran tarihinde yapılan narko terör operasyonunun istihbarat oyunuyla yapıldığı iddia edildi. Şahsi avukatı olmasına rağmen 63 yaşındaki Mehmet Şah Bozkuş’un kendi avukatıyla değil Baro’dan çağrılan avukatla ifadesinin alındığı öne sürüldü. Bozkuş’un ifadesiyle kızı dahil 73 kişi gözaltına alındığı kaydedildi.

BOLD – Mezopotamya ajansında yer alan habere göre suç örgütü lideri Sedat Peker’in açıklamalarıyla gündeme gelen uyuşturucu operasyonları devam ediyor. Ajansa göre Diyarbakır’da “örgüte finansman sağlandığı” iddiasıyla çok sayıda kişinin gözaltı alınıp tutuklandığı operasyonun altından istihbarat oyunu çıktı. Okumadan imzaladığı ifadesiyle iki kızını da tutuklatan Mehmet Şah Bozkuş, Diyarbakır Barosu’na verdiği dilekçeyle komployu anlattı.

100’DEN FAZLA GÖZALTI

İl Jandarma Komutanlığı ekiplerince 26 Mayıs’ta yapılan ilk operasyonda, gözaltına alınan 34 kişiden 33’ü tutuklandı. 21 Haziran tarihinde ise 105 kişiye yönelik Diyarbakır merkezli 5 kentte yapılan operasyonda, 73 kişi gözaltına alındı. Her iki operasyon da “örgüt üyeliği” iddiasıyla kısa bir süredir Diyarbakır D Tipi Cezaevi’nde tutuklu bulunan Mehmet Şah Bozkuş’un (63) ifadelerine dayandırıldı.

75 BİN TL KARŞILIĞINDA TAHLİYE SÖZÜ VERİLDİ

Tahliye olacağı 27 Mayıs’ta cezaevi kapısında jandarmalar tarafından yeniden gözaltına alınan Bozkuş, 8 gün sonra savcılığa çıkarıldı. İstihbarat tarafından görevlendirildiğini belirttiği bir avukat eşliğinde ifadesi alınan Bozkuş, 75 bin TL karşılığında tahliye edileceği vaadiyle kandırıldığını ve kendisine bir takım evraklar imzalatıldığını iddia etti.

AVUKATI ŞİKAYET ETTİ

Mahkeme tarafından tutuklanıp, yeniden cezaevine konulan Bozkuş, okumadan imzaladığı ifadeleriyle kendi iki kızının da tutuklandığını öğrenince, sorgusunda kendisini yanlış yönlendiren avukat A.B. hakkında kayıtlı olduğu Diyarbakır Barosu’na şikayette bulundu. Bozkuş, şikayet dilekçesinde başından geçenleri bir bir anlattı.

İL JANDARMA KOMUTANLIĞINDA İFADE

Bozkuş, “Gözaltında geçirdiğim 8 günün 3’üncü gününde iki gün jandarmada, iki gün ise savcılıkta olmak üzere 4 gün tarafıma okunmayan, ne yazdığını bilmediğim tutanaklar için ifadede hazır bulunduruldum. 2021/16104 sayılı soruşturma dosyasında ifademin alınması için İl Jandarma Komutanlığı’na götürüldüğümde, daha önce hiç görmediğim, kim tarafından gönderildiğini bilmediğim avukat A.B. hazır bulunuyordu. Tanımadığım, bu nedenle de güven duymadığım avukatı görmem üzerine kendi özel vekaletimin bulunduğu avukatımın olduğunu, ifademde onun hazır bulunmasını istediğimi belirttim. Ancak istihbarat personeli ‘bu avukat barodan, çok daha iyi, ifadende o olacak’ deyip, 75 bin  TL para karşılığında da beni tahliye edeceklerinin vaadinde bulundular. Bununla birlikte istihbaratın çağırdığı avukat A.B. ise, ‘her şeyi bana bırak, seni tahliye edeceğim’ dedi” diye belirtti.

TUTANAK VERİLMEDİ

Bozkuş, “İfademe dayanarak tutuklandığım ve birçok kişinin kızlarım dahil tutuklandığını ‘ifademden’ tutukladıktan sonra haberdar oluyorum. Ayrıca avukatlarımın ne ifade verdiğimi göremediklerini, istihbarat tarafından ifademe getirilen avukatın vermiş olduğum sözde ifade için beklerken şahit oldum. Kendi özel avukatım ‘vermen gerekiyor, nasıl vermezsin’ diye sorduğunda, avukat A.B. bana bakarak ‘sana söylediğim şeyler sebebiyle avukatına veremiyorum’ dedi. Ben de bana her seferinde söylediği ‘seni tahliye edeceğim’ sözünü düşünerek özel avukatıma ‘tamam, sıkıntı yapmayalım’ dedim. Ben tutuklandıktan sonra dahi avukatlarımın ifadeden  halen haberdar olmadığını öğrendim. Daha sonra sözde ifademi almak için avukat A.B.’nin yanına giden kızama, avukat ifadeyi veremeyeceğini, bunun yasak olduğunu, ancak para verirlerse ifadeyi alabileceklerini, ifadeyi vermek için öncesinde komutandan izin alması gerektiğini söylemiştir” dedi.

İSTİHBARATIN AVUKATI

Bozkuş, hukuka aykırı tüm bu sebeplerle daha önce hiç görmediği, tanımadığı, dosyasından nasıl haberdar olduğunu bilmediği ve bu nedenle istihbarat tarafından gönderildiğini düşündüğü avukat A.B. hakkında ve bağlantılı olduğu kişilerden davacı oldu.

İstihbarat oyunuyla narko terör operasyonu yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder