7 Temmuz 2021 Çarşamba

Diyanet porsiyonları küçültmüyor: Tüyü bitmemiş yetim hakkını ‘çerez’ yaptılar

Saray’ın tasarruf çağrısının ardından açıklanan Diyanet’in 14 milyonluk ‘Temsil ve Tanıtma Giderleri’ kalemi tepkilerin odağı oldu. Sosyal medya kullanıcıları Diyanet’in Saray’ın çağrısına kulak vererek porsiyon küçültmeye gidip gitmeyeceğini merak ediyor.

BOLD – Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB) için geçen yıl 11 milyar 519 milyon 609 bin olan bütçe, 2021 yılı için 1 milyar 458 milyon lira arttırılarak 12 milyar 977 milyon lira oldu. Diyanet bu bütçe ile 7 bakanlık ve 13 başkanlığın bütçesini geride bıraktı.

ÇEREZE FISTIĞA 14 MİLYON

Diyanet’in devasa bütçeyi nereye harcadığı her dönem tartışma konusu oluyor. Erdoğan’ın onayıyla işletme sermayesi dört kat artırılan Diyanet İşleri Başkanlığı, “Temsil ve Tanıtma Giderleri” adı altında beş yılda 14 milyon lira harcadığı ortaya çıktı.

‘Temsil ve Tanıtım’ giderleri kalemlerinde ajanda, takvim giderlerinin yanı sıra çiçek, kuru pasta ve çerez gibi harcamalar da yer alıyor.

Birgün’den Mustafa Bildircin’ın haberine göre, bütçesi ile aralarında yatırımcı bakanlıkların da bulunduğu onlarca kamu kurumunu geride bırakan Diyanet, 2015 yılında temsil ve tanıtım için 2,7 milyon TL ödenek aldı. Başkanlığın 2015 yılındaki temsil ve tanıtım ödeneğinden yaptığı harcama ise 2,5 milyon TL oldu. İdarenin temsil ve tanıtım ödeneği 2016 yılında 3 milyon TL’ye çıkarıldı. İdare, bu kalemden yaptığı harcamayı 2016 yılı mali tablosuna 2,5 milyon TL olarak yazdı.

HER YIL ARTTI

2015 ve 2016 yıllarında, “Temsil ve Tanıtım” adı altında 5 milyon TL harcayan başkanlık, 2017 yılında 2,7 milyon TL’lik harcama gerçekleştirdi. Başkanlığın 2018 yılındaki temsil ve tanıtım harcaması ise belirgin şekilde arttı. Mali raporlara göre, 2018 yılında 3,3 milyon TL, “Temsil ve Tanıtım Gideri” olarak harcandı.

SADECE PANDEMİ DE FRENE BASTI

Diyanet, 2019 yılının başında 2 milyon TL olarak belirlenen temsil ve tanıtım giderinin ise 700 bin TL üzerine çıktı. İdarenin 2019 yılı temsil ve tanıtım harcaması 2,7 milyon TL oldu. 2020 yılında ise Kovid-19 salgınının da etkisiyle temsil ve tanıtım giderleri çok azaldı. 2020 yılı temsil ve tanıtım harcaması mali raporlara 103 bin TL olarak yansıdı.

SOSYAL MEDYADA TEPKİ VAR

AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan’ın tasarruf hamlesinin ardından gündeme gelen DİB’in “Temsil ve Tanıtma Giderleri” kamuoyunun tepkisini çekti.

Sosyal medyadaki paylaşımlarıyla tepkilerini dile getiren vatandaşlar, Diyanet’in tüyü bitmemiş yetim hakkını çerez yaptığını savundu.

Diyanet porsiyonları küçültmüyor: Tüyü bitmemiş yetim hakkını ‘çerez’ yaptılar yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder