27 Eylül 2019 Cuma

Fenerbahçe’nin istenmeyen adamı Slimani, Monaco’nun yeni kralı

İslam Slimani geçen sezon Fenerbahçe’de beklentilerin çok uzağında kaldı. Monoco’ya transfer olan Cezayirli oyuncu Fransa’da el üstünde.

BOLD – Fransa Ligue 1 ekiplerinden Monaco’nun Cezayirli forveti Islam Slimani, geçtiğimiz sezon Fenerbahçe’de hayal kırıklığının başrolü olurken, bu sezon başından beri sergilediği performansla herkesi şaşkına çevirdi. Ünlü Fransız gazetesi L’equipe de golcü oyuncuyu göklere çıkardı.

MONACO’DA 4 MAÇTA 3 GOL 2 ASİSTLE OYNADI

Geçtiğimiz sezon Fenerbahçe’de büyük hayal kırıklığı yaratan ve Türkiye’de eleştirilerin hedefi olan Cezayirli forvet Islam Slimani, Fransa’da yeniden doğdu. Yeni takımı Monaco ile çıktığı 4 maçta 3 gol atıp 2 asist yapan 31 yaşındaki tecrübeli forvet, Fenerbahçelilere “Geçen sene neredeydin?” dedirtirken, Fransa’nın ünlü gazetesi L’equipe’in meşhur oyuncu puanlarında 7 ve üzeri puan alan tek oyuncu oldu.

HER MAÇ SKORA KATKI YAPIYOR

Neymar, Kylian Mbappe ve Memphis Depay gibi dünya yıldızlarının geride bırakaran Slimani’nin böyle bir çıkış yapacağını kimse beklemezken, gazetedeki haberde 31 yaşındaki forvetten övgü dolu sözlerle bahsedildi. Monaco kalecisi Benjamin Lecomte 3-1 kazandıkları Nice karşılaşmasının ardından, “Bizim için çok önemli bir oyuncu. Geldiğinden beri bunu gösterdi. Her maç skora katkı yapıyor” ifadelerini kullanarak takım arkadaşı hakkında yorumda bulundu.

İKİ YIL SONRA YENİDEN DOĞDU

Leicester City’ye büyük umutlarla transfer edilen ancak Craig Shakespeare ve Claude Puel’in planlarına uyum sağlayamayan Cezayirli forvet, kiralık olarak gittiği Newcastle United’da da rakibine yumruk atınca, kulüp efsanesi Alan Shearer tarafından “Aptal” olarak nitelendirildi ve gözden düştü. Geçtiğimiz sezon başında Fenerbahçe’ye kiralanan yıldız futbolcu, büyük umutlarla geldiği sarı lacivertli kulüpte devre arasına gelindiğinde çoktan gözden çıkartılmıştı.

Kaçırdığı gollerin yanı sıra oynadığı futbolla Fenerbahçe taraftarına saç baş yoldurtan Slimani, 15 Süper Lig maçında sadece 1 gol atabildi. Ligin ikinci yarısında ise neredeyse hiç forma giymeyen Slimani’nin Türkiye serüveni hayal kırıklıkları ile sona erdi.

AFRİKA ULUSLAR KUPASI’NI KAZANDI

Yaz aylarında düzenlenen Afrika Uluslar Kupası’nda Cezayir Milli Takımı ile zafere ulaşan Slimani için bu başarı, belki de yeni bir başlangıcın ayak sesiydi. Monaco’ya kiralanan yıldız futbolcunun başarısına sebep gösterilen gerekçeler Fransızca konuşması, güçlü yönlerinin ortaya çıkmasını sağlayan takımla birlikte olması ve belki de en önemlisi ona inanan bir teknik direktörle çalışması gösteriliyor.

Daha önce Sporting Lizbon’da da Islam Slimani ile birlikte çalışan Monaco Teknik Direktörü Leonardo Jardim’in yıldız futbolcu ile olan ilişkisi, Slimani’nin yükselişindeki en önemli etken olarak ifade ediliyor.

JARDİM, SLİMANİ’Yİ ALMAK İÇİN ISRARCI OLDU

Monaco Teknik Direktörü Jardim bu hafta Slimani hakkında konuşurken “İyi bir forvete ihtiyacımız vardı ve hemen Slimani’yi düşündüm. Onu almak için ısrar ettim çünkü onu tanıyordum. Şimdi yavaş yavaş eski seviyesine dönüyor. Takımımız için çok önemli biri” şeklinde konuştu. Cezayirli oyuncu için yapılan eleştirilere takılmadığını söyleyen tecrübeli çalıştırıcı, “Birçok kişi onu eleştiriyor ama o takım oyuncusu, kollektif oyunda gol bulabiliyor. Tanıdığım Slimani bu” yorumunda bulundu.

Sporting’de yıllarca hedef forvet olarak oynayan Slimani, Leicester City’nin kontra atak futboluna ayak uyduramamıştı. Monaco’da Wissam Ben Yedder ile iyi bir ikili olan başarılı futbolcu eski günlerinde olduğu gibi rakip yarı alanda son adam olarak görev yapıyor ve formuna yeniden kavuşmuş görünüyor.

Kulüp bulması için menajerine talimat veren ancak Fenerbahçe’de kalan Slimani için yönetim, sezon sonuna kadar yararlanmak adına bir psikolog tutacak.

SLİMANİ: KOÇ BENİ NASIL KULLANACAĞINI İYİ BİLİYOR

Stade Brest maçından sonra basın mensuplarına konuşan Slimani, formuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Koç benim özelliklerimi ve beni nasıl kullanacağını çok iyi biliyor. Bir forvet için bu çok önemli” diyerek performansındaki yükselişin anahtarını verdi.

Jardim’in kendisine güvendiğini hissettiğini söyleyen Slimani, “Kendimi iyi hissediyorum. Sezon başında bana inanan çok fazla insan yoktu ama bununla başa çıktım. Fransa’ya geldiğimde beni kimse tanımıyordu. Bunun benim için iyi bir şey olduğunu düşünüyorum” dedi.

FRANSA’DA ZİRVEDE

L’Equipe Gazetesi’nin her hafta oyunculara verdiği oyların ortalamasına göre Islam Slimani, 10 üzerinden 7 puanla ligin zirvesinde yer aldı. Islam Slimani’nin arkasında Bordeaux’tan Koscielny ile takım arkadaşı Golovin 6,5 puanla 2. sırada yer aldı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder